Skip to main content
alt="Panzerchrist koncert i Sønderjyllandshallen - den 25. september 2025"
alt="Blazing Eternity koncert i Sønderjyllandshallen - den 25. september 2025"
  • Panzerchrist/Blazing Eternity/Lotan

  • Dato | 25. september 2025
  • Koncertstart| 19:30 (døråbning 19:00)
  • Spillested | Black Box, Sønderjyllandshallen
  • Genre | Metal
  • Billettype | Stående koncert
  • Forsalg/dørpris | 230/275 kr,-
Panzerchrist
Panzerchrist 2024 dykker endnu dybere ned i esoteriske fortællinger om hekseri som var temaet på ”Last of a kind” fra ’23. Maleficium er en tilbagevenden til en mere death metal-lyd, men med stor vægt på melodiske og atmosfæriske elementer. I den forstand er det en videreudvikling af de temaer, der blev udforsket på det sidste album, men med karakteristiske hurtige blast-beats og dobbelt stortrommespil fra bandets tidligere værker.

Resultatet af denne første batch af sange er 7 numre med både hurtige blastbeats og langsommere, slæbende parter med stemningsfyldte lydlandskaber og fængende melodier. Hovedsangskriveren Michael Enevoldsen skrev mange af de nye numre specifikt med den nye trommeslager Oves spillestil i tankerne. Resultatet er Maleficium.
Sister death: En tilbagevenden til hurtig dødsmetal -om kætteri i en mørk fortid.

Curse of desire: En skræmmende fortælling om forkvaklet begær. Med buldrende stortrommer, forførende riffs og en vokal, der knuser alt!

Blood leeches: Et frontalt hurtigt dødsmetal-angreb med både old school og moderne elementer om ældgammel alkymistisk praksis med igler og åreladning. Mørkt og ondt!

Blazing Eternity

Det danske doom/gothic metal-band BLAZING ETERNITY er tilbage med et nyt album. “A Certain End Of Everything” – udgivet den 19. april 2024 – er det første nye album siden 2003 fra et af Danmarks pionerbands inden for den melodiske doom/goth metal-genre.

“A Certain End Of Everything” består af syv nye numre, herunder den allerede udgivne førstesingle “One Thousand Lights”. Musikken bærer det velkendte Blazing Eternity-præg – en melankolsk, episk og atmosfærisk doom/gothic metal-blanding med grædende guitarer og brutale vokaler. Albummet er mørkt og melankolsk, men med en skønhed, der stråler i mørket – og med meget personlige tekster, der kredser om død, depression og personlige tragedier. Men med et glimt af håb til sidst…

Vil appellere til fans af tidlig Katatonia, My Dying Bride og Paradise Lost.

“A Certain End Of Everything” er skrevet og arrangeret af de oprindelige medlemmer Peter Mesnickow, Morten Kroll Lybecker og Lars Riis Korsholm – med yderligere synth-arrangementer af Flemming Kaspersen fra det elektroniske projekt Delayscape.

Blazing Eternity blev dannet i København i 1993 og udgav to succesfulde demoer i 1996 og 1998, hvilket førte til en pladekontrakt med tyske Prophecy Productions. Det resulterede i de to albums “Times And Unknown Waters” (2000) og “A World To Drown In” (2003) samt optrædener på store festivaler som Roskilde Festival og Wave Gotik Treffen.

Efter 2004 var bandet ikke længere aktivt – indtil 2011/2012, hvor Blazing Eternity blev gendannet for fire koncerter i Danmark og Tyskland.

Herefter gik bandet igen i dvale, men begyndte i al hemmelighed at arbejde på nyt materiale i 2018. Processen bød dog på store udfordringer. Først døde forsanger Peter Mesnickows mangeårige hustru Lilja, og senere døde bandets live-keyboardspiller Jens Hansen. To begivenheder, der i høj grad har præget de nye sange – men som i sidste ende førte til det spritnye album “A Certain End Of Everything”, der udkom i april 2024.

Albummet er indspillet med Jacob Gundel (Withering Surface, Invocator m.fl.). Mixet og mastereret af Markus Stock Schwadorf (Empyrium, The Vision Bleak, Alcest m.fl.), som også producerede de to første albums med Blazing Eternity.

Lotan

Med “Yetzer Hara” åbner LOTAN et brændende nyt kapitel i blackened death metal – rasende, ubønhørlig og skarp som en ragekniv i sin hensigt. Smedet i flammerne fra Danmarks extreme metal-undergrund leverer Lotan en frådende sammensmeltning af blackened death metal og samfundsmæssig trods. Inspireret af bands som Behemoth, Hate, Mgła og Anaal Nathrakh forener gruppen nihilisme og aggression med en konfronterende kritik af nutidens forfald.

“Yetzer Hara” er ikke bare et album – det er et opgør. Med udgangspunkt i den bibelske fortælling om Kain og Abel dykker Lotan ned i de destruktive drifter, der definerer menneskehedens fald fra nåden, og fremkalder temaer som indre konflikt, moralsk kollaps og primitiv vold.

“Vores lyd er et våben – smedet i raseri, rettet mod dukkeførerne, der lever af splittelse og forfald,” udtaler bandet. Gennem albummets brutale kompositioner og brændende tekster kanaliserer Lotan rå følelser ind i modstand – voldsomt, velformuleret og uden kompromis.

På scenen er deres liveoptrædener ikke blot koncerter, men et sansebombardement: altomsluttende, ustyrligt og uforglemmeligt. Lotan spiller ikke bare musik – de tænder en bevægelse.

“Det her er ikke eskapisme. Det her er modstand. I forvrængningens navn.”